Home

Decoratieve chevronDecoratieve chevron

Blogs & Nieuws

Uitgelicht

Uitgelicht

Interview

Algemeen

Implementatie en ontwikkelingen bij gemeente Zundert

Met ieder 16 jaar ervaring bij de gemeente Zundert, vertellen Laura en Bas over hun unieke loopbanen, de uitdagingen van de griffie en de kansen die technologieën zoals NotuBiz bieden.

Lees meer

Uitgelicht

Artikel

Algemeen

Creëer openbaar inzicht in de bestuurlijke planning

Met de Lange Termijn Agenda (LTA) bieden we een dynamisch overzicht van de bestuurlijke planning dat beschikbaar is voor alle partijen van college tot raad. In dit artikel geven verschillende gemeentes voorbeelden over de inrichting van de LTA.

Lees meer

Uitgelicht

Klantcasus

Algemeen

Succesvolle implementatie bij gemeente Hellendoorn: in gesprek met de projectmanager

Onlangs hebben we gemeente Hellendoorn als nieuwe klant mogen verwelkomen. Omdat wij nieuwsgierig zijn naar nieuwe perspectieven en graag blijven verbeteren, zijn we met de gemeente in gesprek gegaan.

Lees meer

Uitgelicht

Artikel

Algemeen

Wat je als griffie moet weten over de Wet open overheid

De Wet open overheid (Woo) verplicht overheidsorganisaties om informatie actief openbaar te maken. Maar wat betekent dat precies voor jou als griffier? Je leest het in dit artikel!

Lees meer
Decoratieve chevron
Decoratieve chevron

Het laatste nieuws

NotuBiz is kennispartner van de lokale democratie. Als partner delen wij graag onze kennis met u! Elke week publiceren wij nieuwe kennisitems zoals blogs, artikelen en whitepapers.

Klantcasus

Algemeen

Succesvolle implementatie bij provincie Gelderland: in gesprek met het projectteam

In een recent interview hebben we gesproken met Yvonne (functioneel beheer), Peter (functioneel beheer), Karin (projectmanager), Mitchell (Statenadviseur) en Audrey (informatiemanager/ kwartiermaker) van de Provincie Gelderland over de succesvolle implementatie van hun SIS/BIS-systeem.

Lees meer
22/2/2024

Artikel

Algemeen

Terugblik op co-creatie Themadossiers

Op 22 januari 2024 stond bij NotuBiz een co-creatie voor onze nieuwe module Themadossiers op het programma. Tijdens de co-creatie namen we klanten, zowel digitaal als fysiek, mee in het eerste concept design voor de nieuwe module. Er werd gebrainstormd over de belangrijkste voordelen die de module biedt aan burgers, raadsleden en het college. Daarnaast zijn we met klanten in gesprek gegaan over de functionaliteiten die in de module beschikbaar moeten worden gemaakt.

Lees meer
5/2/2024

Interview

Algemeen

Interview met Product Owner Loes Uijtdehaag

Wij gaan graag met onze medewerkers in gesprek, zodat klanten en wij zelf ook iets meer over ze te weten komen. We spraken deze week met Loes, Product Owner in het Product Management Team. We vroegen haar over haar passies, de taken die zij oppakt en waarom ze het werk als Product Owner zo leuk vindt…

Lees meer
25/1/2024

Artikel

Algemeen

Laten we samenwerken aan de politieke besluitvorming van de toekomst!

Op 8 december 2023 organiseerde NotuBiz een evenement getiteld 'Samenwerken aan de politieke besluitvorming van de toekomst'. Dit initiatief werd in samenwerking met langdurige partners de Vereniging van Griffiers en de Vereniging van Raadsleden gerealiseerd. In dit artikel blikken we terug op het evenement.

Lees meer
14/12/2023

Klantcasus

Algemeen

Albert de Vries, over de implementatie van het RIS van de Gemeente Midden-Groningen

Onlangs heeft NotuBiz het implementatietraject voor het raadsinformatiesysteem van de gemeente Midden-Groningen afgerond. Wij spraken met Albert de Vries, projectleider van de aanbesteding en implementatie van het RIS van de gemeente. Wij vroegen hem hoe hij de samenwerking heeft ervaren, hoe het traject is verlopen en wat de uitdagingen waren.

Lees meer
23/11/2023

Artikel

Common Ground

Koppelen? NotuBiz helpt je graag verder!

In een wereld waarin we hoofdzakelijk digitaal werken, wordt informatie-uitwisseling tussen verschillende systemen steeds belangrijker. Als het gaat om besluitvorming zijn er binnen een organisatie veel omgevingen die gebruikt worden voor het opstellen en verzamelen van informatie. Kopiëren, plakken, scannen en dubbel invoeren geeft een enorme belasting op de betrokken medewerkers.

Lees meer
26/10/2023

Interview

Algemeen

Implementatie en ontwikkelingen bij gemeente Zundert

Met ieder 16 jaar ervaring bij de gemeente Zundert, vertellen Laura en Bas over hun unieke loopbanen, de uitdagingen van de griffie en de kansen die technologieën zoals NotuBiz bieden.

Lees meer
19/11/2024

Klantcasus

Algemeen

Succesvolle implementatie bij gemeente Hellendoorn: in gesprek met de projectmanager

Onlangs hebben we gemeente Hellendoorn als nieuwe klant mogen verwelkomen. Omdat wij nieuwsgierig zijn naar nieuwe perspectieven en graag blijven verbeteren, zijn we met de gemeente in gesprek gegaan.

Lees meer
19/9/2024

Artikel

Algemeen

Creëer openbaar inzicht in de bestuurlijke planning

Met de Lange Termijn Agenda (LTA) bieden we een dynamisch overzicht van de bestuurlijke planning dat beschikbaar is voor alle partijen van college tot raad. In dit artikel geven verschillende gemeentes voorbeelden over de inrichting van de LTA.

Lees meer
6/9/2024

Artikel

Algemeen

Wat je als griffie moet weten over de Wet open overheid

De Wet open overheid (Woo) verplicht overheidsorganisaties om informatie actief openbaar te maken. Maar wat betekent dat precies voor jou als griffier? Je leest het in dit artikel!

Lees meer
18/6/2024

Interview

Algemeen

Een interview met Marijn Schrander, consultant bij NotuBiz

Afgelopen week spraken we met Marijn Schrander, consultant bij NotuBiz. Hij vertelt ons in dit interview hoe de implementatietrajecten bij NotuBiz verlopen, wat zijn favoriete dingen zijn aan het werk als consultant en waarom hij graag bij NotuBiz werkt.

Lees meer
17/4/2024

Artikel

Algemeen

Hercertificering ISO 9001 en 27001

In februari zijn wij wederom hergecertificeerd voor de komende drie jaar voor zowel ons ISO 9001 als ons ISO 27001 certificaat. Hiermee zijn we weer conform verklaard aan de internationaal erkende normen voor kwaliteitmanagement en informatiebeveiliging en borgen we de kwaliteit en veiligheid van ons platform.

Lees meer
14/3/2024

Artikel

Archiveren

Wat zijn de stappen van een juist archiveringsproces?

Voor velen van jullie klinken woorden als 'archivering,' 'e-Depot,' en 'archiefwet' vast bekend in de oren. Het archiveren van informatie is niet alleen van belang voor goede bedrijfsvoering, maar ook voor het afleggen van publieke verantwoording. Wij kunnen het ons voorstellen dat niet iedereen binnen de organisatie op de hoogte is van het proces omtrent archivering. In dit artikel lichten we het belang toe van het archiveren van besluitvormingsinformatie en nemen we samen de stappen door van een optimaal recordmanagementproces.

Lees meer
12/10/2023

Blog

Archiveren

Het belang van digitaal archiveren

Begin juni gaven wij een workshop over het belang van duurzaam bewaren en de rol van de griffier hierin. Kon je daar niet bij zijn? In deze blog lees je er alles over!

Lees meer
14/7/2022

Artikel

Archiveren

Succesvolle overdracht van videotulen naar verschillende e-Depot leveranciers

De afgelopen tijd hebben wij succesvolle proefoverdrachten van videotulen uitgevoerd naar diverse e-Depot leveranciers. Bekijk wat onze archiveringsmodule voor jou kan betekenen!

Lees meer
24/5/2022

Blog

Archiveren

Gemeente Hulst twintigste klant digitale archivering

Sinds eind 2021 maakt gemeente Hulst gebruik van onze module digitale archivering. Daarmee is het onze twintigste klant die gebruikmaakt van deze module. Lees wat griffier Dirk van Bunder daarover te zeggen heeft.

Lees meer
28/3/2022

Artikel

Archiveren

Uit onderzoek blijkt dat het archiveren van videotulen voor veel overheden zwaar valt

Binnenlands Bestuur, de Vereniging van Griffiers en softwareleverancier NotuBiz zochten uit hoe ver lokale overheden zijn met het archiveren van videotulen. In dit artikel lees je de eerste resultaten.

Lees meer
2/2/2022

Blog

Archiveren

Het belang van digitale archivering

Wat is het belang van digitale archivering? In deze blog gaat onze product owner Mariska Petray in op dit onderwerp en neemt je mee in de redenen om het archiveringsproces ook digitaal goed te regelen.

Lees meer
5/1/2022

Artikel

Bestuurlijke besluitvorming

Stroomlijn eenvoudig jouw besluitvormingsproces

In dit artikel gaan we in op de voordelen van een geïntegreerd besluitvormingsproces binnen Politiek Portaal en de verschillende onderdelen die zorgen voor een heldere besluitvorming van ambtenaar tot inwoner.

Lees meer
30/8/2022

Blog

Bestuurlijke besluitvorming

Breng de onderwerpen van de nieuwe regeerperiode eenvoudig in kaart

Vooral voor een nieuwe raad en een nieuw college is het belangrijk om te laten zien waar ze voor staan. Wat zijn de plannen voor de aankomende periode? Maar hoe doe je dat makkelijk?

Lees meer
4/7/2022

Interview

Bestuurlijke besluitvorming

Bestuurlijk Besluitvorming live bij de ABG-organisatie: ‘Het traject heeft tijd en uniform werken opgeleverd’

NotuBiz sprak met Michel Tromp, gemeentesecretaris bij de gemeente Baarle-Nassau en directeur van de ABG-organisatie, over de mogelijkheden en het werken met de Bestuurlijke Besluitvorming van NotuBiz.

Lees meer
6/12/2021

Blog

Bestuurlijke besluitvorming

Een efficiënte voorbereiding en vergadering

Een goede en makkelijke voorbereiding is van groot belang voor een effectieve beraadslaging en besluitvorming. Ter ondersteuning hiervan zijn binnen Politiek Portaal diverse functionaliteiten beschikbaar.

Lees meer
16/6/2021

Blog

Bestuurlijke besluitvorming

De acht voordelen van agenderen via NotuBiz

Onderdeel van de besluitvorming is het agenderingsproces. In deze blog gaan we in op de acht voordelen van het inrichten van uw agenderingsproces binnen Politiek Portaal.

Lees meer
14/6/2021

Blog

Bestuurlijke besluitvorming

Snel en eenvoudig voorstellen agenderen

In slechts enkele stappen ondersteunt NotuBiz het gehele agenderingsproces. Integraal en volledig digitaal vanuit één platform. In deze blog nemen wij u kort mee door deze stappen en kunt u onderaan de pagina het volledige whitepaper downloaden!

Lees meer
28/5/2021

Blog

Themagericht werken

In één oogopslag inzicht in de bestuurlijke planning met de Lange Termijn Agenda

Ambtenaren, bestuurders, raadsleden en burgers hebben behoefte aan een duidelijk overzicht en inzicht van wat er bestuurlijk en politiek gezien speelt op de (middel)lange termijn en wanneer. Maar hoe zorgt u daarvoor?

Lees meer
8/6/2021

Klantcasus

Vergaderen

Ervaringen eerste digitale besluitvormende raadsvergadering gemeente Rotterdam (video)

Donderdag 23 april vond voor de gemeenteraad van Rotterdam de eerste volledig digitale besluitvormende raadsvergadering plaats. Door raadsleden zorgvuldig mee te nemen in het (tijdelijke) ‘nieuwe normaal’ was de eerste digitale besluitvormende raadsvergadering een groot succes.

Lees meer
8/6/2020