NotuBiz is kennispartner van de lokale democratie. Als partner delen wij graag onze kennis met u! Elke week publiceren wij nieuwe kennisitems zoals blogs, artikelen en whitepapers.
Klantcasus
Algemeen
In een recent interview hebben we gesproken met Yvonne (functioneel beheer), Peter (functioneel beheer), Karin (projectmanager), Mitchell (Statenadviseur) en Audrey (informatiemanager/ kwartiermaker) van de Provincie Gelderland over de succesvolle implementatie van hun SIS/BIS-systeem.
Lees meerArtikel
Algemeen
Op 22 januari 2024 stond bij NotuBiz een co-creatie voor onze nieuwe module Themadossiers op het programma. Tijdens de co-creatie namen we klanten, zowel digitaal als fysiek, mee in het eerste concept design voor de nieuwe module. Er werd gebrainstormd over de belangrijkste voordelen die de module biedt aan burgers, raadsleden en het college. Daarnaast zijn we met klanten in gesprek gegaan over de functionaliteiten die in de module beschikbaar moeten worden gemaakt.
Lees meerInterview
Algemeen
Wij gaan graag met onze medewerkers in gesprek, zodat klanten en wij zelf ook iets meer over ze te weten komen. We spraken deze week met Loes, Product Owner in het Product Management Team. We vroegen haar over haar passies, de taken die zij oppakt en waarom ze het werk als Product Owner zo leuk vindt…
Lees meerArtikel
Algemeen
Op 8 december 2023 organiseerde NotuBiz een evenement getiteld 'Samenwerken aan de politieke besluitvorming van de toekomst'. Dit initiatief werd in samenwerking met langdurige partners de Vereniging van Griffiers en de Vereniging van Raadsleden gerealiseerd. In dit artikel blikken we terug op het evenement.
Lees meerKlantcasus
Algemeen
Onlangs heeft NotuBiz het implementatietraject voor het raadsinformatiesysteem van de gemeente Midden-Groningen afgerond. Wij spraken met Albert de Vries, projectleider van de aanbesteding en implementatie van het RIS van de gemeente. Wij vroegen hem hoe hij de samenwerking heeft ervaren, hoe het traject is verlopen en wat de uitdagingen waren.
Lees meerArtikel
Common Ground
In een wereld waarin we hoofdzakelijk digitaal werken, wordt informatie-uitwisseling tussen verschillende systemen steeds belangrijker. Als het gaat om besluitvorming zijn er binnen een organisatie veel omgevingen die gebruikt worden voor het opstellen en verzamelen van informatie. Kopiëren, plakken, scannen en dubbel invoeren geeft een enorme belasting op de betrokken medewerkers.
Lees meerInterview
Algemeen
Met ieder 16 jaar ervaring bij de gemeente Zundert, vertellen Laura en Bas over hun unieke loopbanen, de uitdagingen van de griffie en de kansen die technologieën zoals NotuBiz bieden.
Lees meerKlantcasus
Algemeen
Onlangs hebben we gemeente Hellendoorn als nieuwe klant mogen verwelkomen. Omdat wij nieuwsgierig zijn naar nieuwe perspectieven en graag blijven verbeteren, zijn we met de gemeente in gesprek gegaan.
Lees meerArtikel
Algemeen
Met de Lange Termijn Agenda (LTA) bieden we een dynamisch overzicht van de bestuurlijke planning dat beschikbaar is voor alle partijen van college tot raad. In dit artikel geven verschillende gemeentes voorbeelden over de inrichting van de LTA.
Lees meerArtikel
Algemeen
De Wet open overheid (Woo) verplicht overheidsorganisaties om informatie actief openbaar te maken. Maar wat betekent dat precies voor jou als griffier? Je leest het in dit artikel!
Lees meerInterview
Algemeen
Afgelopen week spraken we met Marijn Schrander, consultant bij NotuBiz. Hij vertelt ons in dit interview hoe de implementatietrajecten bij NotuBiz verlopen, wat zijn favoriete dingen zijn aan het werk als consultant en waarom hij graag bij NotuBiz werkt.
Lees meerArtikel
Algemeen
In februari zijn wij wederom hergecertificeerd voor de komende drie jaar voor zowel ons ISO 9001 als ons ISO 27001 certificaat. Hiermee zijn we weer conform verklaard aan de internationaal erkende normen voor kwaliteitmanagement en informatiebeveiliging en borgen we de kwaliteit en veiligheid van ons platform.
Lees meerArtikel
Archiveren
Voor velen van jullie klinken woorden als 'archivering,' 'e-Depot,' en 'archiefwet' vast bekend in de oren. Het archiveren van informatie is niet alleen van belang voor goede bedrijfsvoering, maar ook voor het afleggen van publieke verantwoording. Wij kunnen het ons voorstellen dat niet iedereen binnen de organisatie op de hoogte is van het proces omtrent archivering. In dit artikel lichten we het belang toe van het archiveren van besluitvormingsinformatie en nemen we samen de stappen door van een optimaal recordmanagementproces.
Lees meerBlog
Archiveren
Begin juni gaven wij een workshop over het belang van duurzaam bewaren en de rol van de griffier hierin. Kon je daar niet bij zijn? In deze blog lees je er alles over!
Lees meerArtikel
Archiveren
De afgelopen tijd hebben wij succesvolle proefoverdrachten van videotulen uitgevoerd naar diverse e-Depot leveranciers. Bekijk wat onze archiveringsmodule voor jou kan betekenen!
Lees meerBlog
Archiveren
Sinds eind 2021 maakt gemeente Hulst gebruik van onze module digitale archivering. Daarmee is het onze twintigste klant die gebruikmaakt van deze module. Lees wat griffier Dirk van Bunder daarover te zeggen heeft.
Lees meerArtikel
Archiveren
Binnenlands Bestuur, de Vereniging van Griffiers en softwareleverancier NotuBiz zochten uit hoe ver lokale overheden zijn met het archiveren van videotulen. In dit artikel lees je de eerste resultaten.
Lees meerBlog
Archiveren
Wat is het belang van digitale archivering? In deze blog gaat onze product owner Mariska Petray in op dit onderwerp en neemt je mee in de redenen om het archiveringsproces ook digitaal goed te regelen.
Lees meerBlog
Bestuurlijke besluitvorming
Bij NotuBiz geloven wij in een efficiënt en effectief bestuurlijk besluitvormingsproces vanuit één geïntegreerd platform. In slechts zeven stappen ondersteunt NotuBiz het gehele bestuurlijke besluitvormingsproces. Lees alle stappen in de blog!
Lees meerBlog
Themagericht werken
Ambtenaren, bestuurders, raadsleden en burgers hebben behoefte aan een duidelijk overzicht en inzicht van wat er bestuurlijk en politiek gezien speelt op de (middel)lange termijn en wanneer. Maar hoe zorgt u daarvoor?
Lees meerKlantcasus
Vergaderen
Donderdag 23 april vond voor de gemeenteraad van Rotterdam de eerste volledig digitale besluitvormende raadsvergadering plaats. Door raadsleden zorgvuldig mee te nemen in het (tijdelijke) ‘nieuwe normaal’ was de eerste digitale besluitvormende raadsvergadering een groot succes.
Lees meer